diumenge, 31 de maig del 2009

Lliçons per ser un bon neoliberal, o bé, un còmplice del sistema

T'amagaràs en l'individualisme i justificaràs les injustícies mentre preserves la teva petita parcel·la d'estabilitat.


Martin Niemüller (atribuït a Bertolt Brecht):
Primer van agafar els comunistes,
i jo no vaig dir res perquè no era comunista.
Després es van endur els jueus,
i jo no vaig dir res perquè no era jueu.
Després, van venir a buscar els obrers;
no vaig dir res, perquè jo no era obrer ni sindicalista.
Més tard es van ficar amb els catòlics,
i no vaig dir res perquè jo era protestant.
I quan, finalment, em van agafar a mi,
ja no quedava ningú per protestar.

2 comentaris:

L. ha dit...

jajaja! Només volia que aquest poema estigués al meu bloc i no sabia com fer-ho!

Joan Grau Cànoves ha dit...

La solidaritat és poc habitual.
Per altra banda, els millors moments són aquells que compartim.