dijous, 17 d’abril del 2008

De la capital de l'imperi: Madriz que diuen ells.


Fa poc vaig llegir en un bloc (i ara quedaré fatal perquè hauria de posar l'adreça i no me'n recordo...) que a Madrid el metro t'arriba per la dreta. Crec que és una metàfora brillant. No defensaré a mort la gestió de l'Ajuntament de Barcelona (encara que el metro et vingui per l'esquerra) i menys avui que pretenen talar un alzinar centenari al Tibidabo per pura especulació. De fet mai defensaré al PSC com a partit referent d'esquerres, perquè no ho és. Però a Madrid governa el PP i tot és més evident.

M'explico: Arribats a la T4 de l'aeroport, tot és impressionant, la terminal més gran que he vist mai (s'ha de dir que jo tampoc sóc molt viatjada), fins i tot hi ha un trenet que et porta d'un costat a l'altre de la infraestructura de gran que és. Tot és lluminós i espaiós, hi ha ascensors de vidre, un bloc de 2 o 3 escales mecàniques per sentit. I tu que no pots tancar la boca mirant aquí i allà, arribes al metro (perquè a Madrid el metro arriba fins a l'aeroport! Sí, gràcies Espanya!) i allà s'acaba el glamur. Les andanes són estretes, els vagons són petits i curts i de seguida estan plens, i hi ha molt pocs seients. Quasi no hi ha escales mecàniques, serà que la gent gran i les dones (o homes) amb cotxet es poden permetre un taxi? Vaja, un gran contrast.

Per altra banda tenen més del doble de línies de metro (12!) que a Barcelona per la mateixa densitat de població (sí! Gràcies Espanya!) i estan connectats, per exemple amb Toledo, amb un tren d'alta velocitat que triga 30 minuts sense parades!! Sí! Sí! La meitat que per anar de Barcelona a Girona o ja ni ho vulguis saber fins a Igualada o Lleida! Que sí! Que sí! Que gràcies Espanya! Que si el metro ha de venir per la dreta o per l'esquerra ja ho triem nosaltres, però gràcies per la (des)igualtat entre territoris!
Ens convé molt seguir jugant a aquest joc? No sé si m'explico...

4 comentaris:

e. ha dit...

sí realment la capital de l'imperi és acollonant... jo no me'n recordo dels ets i uts del metro, però me'n recordo que tot era magnificent, gegant, cerimoniós... que imposava molt, vaja!

L. ha dit...

eeeei! e.! qtal?
Sí, és una ciutat imperial, a mi em recorda una mica a Roma, però l'imperi romà em cau una mica més simpàtic... jejeje!
Lo del metro em va impressionar, jo tampoc ho recordava, però suposo que venint del contrast de la T4, encara es veu més. Ves, govern de dretes, què hi farem! Però si el metro a Barcelona en hora punta ja va com una llauna de sardines, no sé com anirà el de Madrid, és que sembla de joguina!
Això sí, la diferència en infraestrucutures és evident, eh!
Salutacions!!

Anònim ha dit...

Una vegada parlava amb un madrileny d'quest tema i em va dir que això es normal que per això és la capital.
Li vaig respondre que el que és normal es que jo sigui independentista.

L. ha dit...

:D
que bo!!