divendres, 18 d’abril del 2008

De la capital de l'imperi: Madriz que diuen ells (II)

Hi ha coses obvies que no cal explicar. No tinc res en contra de la ciutat, ni en contra dels madrilenys. Només parlava de política i gestió.
La ciutat no m'agrada gaire, només els seus parcs i els seus tulipans, però per reconciliar-me amb el context d'un moment tan important, m'és val donar veu als poetes:


Te vi desaparecer bajo la tormenta,
(...)¿Quién fuera lluvia en tu abrigo
dejando a tu paso
coronas de agua?
Bostezas soñando soles, playas desiertas.
(...)
Vuelves a casa y alteras mis planes
y los andamios de La Latina.
Sé que a fuera un incendio de plumas y brea
tiñe de cenizas los techos del mundo.
Dejad un instante que olvide mis deudas
si el planeta estalla, que nos pille juntos.
En las zanjas de Madrid buscan un tesoro
que esconde un dragón dormido bajo tus pies.
¡Qué torpes e ingenuos son!
Yo tengo el tesoro:
duermo con él.
(...)Abro una botella y llamo al "chino"
y lo celebramos por todo lo alto.
La vida a veces te invita a una ronda,
te guiña los ojos, concede una tregua.
Quizá sólo dure un segundo este sueño
pero, sin duda, habrá merecido la pena.
Ismael Serrano.

2 comentaris:

e. ha dit...

tot i que, el poeta mateix diu que Vallecas no és Madriz ;)

L. ha dit...

Ah si?? Jo no sabia que era de Vallekas! M'estic adonant que el fico molt, no? I això que no sóc fan ni l'escolto gaire... jejeje!això vol dir que per poc que l'escoltis t'arriba molt... és rollo profund...